Czerwiec, 2018

Dystans30.08 km Czas01:31 Vœrednia19.83 km/h VMAX27.64 km/h Podjazdy 78 m
SprzêtRoam(er)
057 - Suchy ale wietrzny ...
Kategoria po okolicy
... ale przynajmniej na powrocie prawie cały czas z wiatrem, nie czuć, że to już lato ;)
Dystans20.13 km Czas01:06 Vœrednia18.30 km/h VMAX28.80 km/h Podjazdy 25 m
SprzêtRoam(er)
056 - dziś się nie udało na sucho ;)
Kategoria po okolicy
dopadło mnie w drodze na P3 i nie odpuściło do samego CafeMobila ;)
Dystans18.91 km Czas01:06 Vœrednia17.19 km/h VMAX27.60 km/h Podjazdy 58 m
055 - między kroplami ;)
Ciekawe czy będą obchody 666 rocznicy ;) tymczasem nowe graffitony na mieście ...

nowe będzińskie graffiti v1
nowe będzińskie graffiti v1 © noibasta

nowe będzińskie graffiti v2
nowe będzińskie graffiti v2 © noibasta

nowe będzińskie graffiti v3
nowe będzińskie graffiti v3 © noibasta
Dystans18.47 km Czas01:00 Vœrednia18.47 km/h VMAX26.44 km/h Podjazdy 23 m
054 - krótki kawowy ...
wróciłem z pracy, siadłem i zapadłem w drzemiora z chrapaczem ;) trzeba było się ruszyć chociaż na chwile.

Marina ;)
Marina ;) © noibasta
Dystans72.01 km Czas04:48 Vœrednia15.00 km/h Podjazdy447 m
053 - KUR2018 Wielkie Oczy-Przemyśl; dzień szósty
Kategoria GreenVelo, On tour ...
Ruszamy przy ładnej pogodzie, początkowo jedziemy Velo trafiamy na fajny most, ehhh po trzech przejazdach w te i nazad jedziemy dalej ;) odbijamy na Duńkowyczki zwiedzić fort i postanawiamy zjechać do Przemyśla. Oczywiście żeby tradycji stało się zadość znaleźliśmy skrót, a skrót oznacza przygodę czyli przedzierkę. Trochę się posnuliśmy po mieście, ale przyznam, że mi się nie podobało - po kilku dniach w małych miasteczkach, wioskach, lesie - kontakt z cywilizacją w tej formie wali mnie jak młot. Ruch, samochody, ludzie, autokary, wycieczki, sklepy, sklepiki, sklepiszcza ... nie. Trzeba było zostać na górze ;) Jakoś późno się zrobiło, decydujemy przetransferować się pociągiem do Łańcuta, gdzie robimy krótką rundę po okolicy oglądamy zamek, park i wsiadamy w wieczorny pociąg do Katowic, fajnie było ale się skończyło. Dzisiaj końcówkę trasy poprowadziłbym inaczej, ale przynajmniej nie zahaczyliśmy o Rzeszów, będzie okazja do jakiegoś weekendowego strzału ;)  Może jakaś jesienna akcja :)

gdzieś po drodze ...

Dystans39.96 km Czas02:10 Vœrednia18.44 km/h VMAX42.05 km/h Podjazdy327 m
052 - KUR2018 Horyniec Zdrój-Wielkie Oczy; dzień piąty
Kategoria GreenVelo, On tour ...
Materializacja tego czego najbardziej nie lubię, deszcz pada od rana, zamulamy jak muły.  Ustalamy, że czekamy do 14:00 jak będzie dalej taka lipa to zostajemy co nieszczególnie mi się uśmiechało - na szczęście opad powoli przeszedł w takie delikatne pipcenie, przy którym udało się podjąć decyzję o wyjeździe ;) Co prawda przejechaliśmy tylko ~40km i dogoniliśmy deszcz ale podczas jazdy to już nie ma o czym gadać, jak pada to się moknie ;) potraktowaliśmy odcinek regeneracyjne - niestety zaburzyło nam to plan.
Pomny zeszłorocznej rady Limita dot. osuszania obuwia rolkami papieru toaletowego i ponieważ pochodzę z czasów kiedy papier i to miękki był na wagę złota, poszedłem dalej ;) w sklepie zanabyłem dwie dziecięce pieluchy (2x0,5zł), które wywinąłem i wpakowałem na noc do butów - zadziałało :) fakt że to materiałowe adidasy ale pampers ma moc ;)
Dzisiaj zrobiłem tylko jedno zdjęcie tablicy z nazwą miejscowości więc korzystając z okazji w tym wpisie będzie wrzutka z tablicami ;)

tabliczki ;)
tabliczki ;) © noibasta

Dystans102.71 km Czas06:52 Vœrednia14.96 km/h VMAX49.11 km/h Podjazdy897 m
051 - KUR2018 Mokre-Horyniec Zdrój; dzień czwarty
Kategoria GreenVelo, On tour ...
To był długi, ciężki dzień, pofałdowany i wymagający. Zaczął się całkiem sympatycznie od wizyty w Zamościu i kawy z bułeczkami z kaszą jaglaną i żurawiną - były tak dobre, że wziąłem na drogę ;) później miałem problem z rowerem, wyregulowałem zacisk hamulca i było nieco lepiej, ale ... skasował mi się licznik, gps zgubił satelity, po którymś z kolejnych zjazdów ja pojechałem w lewo, Tomek w prawo i spotkaliśmy się dopiero na mecie dzisiejszego odcinka.
W Horyńcu czekając na Tomka przyjąłem pizzę, później zrobiliśmy zaopatrzenie, ogarnęliśmy nocleg i uderzyliśmy w kimono równo z deszczem który zaczął padać ok. 22:00. Aaa z Horyńca zdjęć nie ma bo w parku wisiał zakaz wjazdu rowerów ;) nie to nie ... ;)

Zamość - rynek

Dystans92.95 km Czas05:51 Vœrednia15.89 km/h VMAX41.68 km/h Podjazdy660 m
050 - KUR2018 Ulanów-Mokre; dzień trzeci
Kategoria GreenVelo, On tour ...
Dzisiaj od rana było pochmurno, role się odwróciły teraz my uciekaliśmy przed deszczem ;) W starym Sierakowie wjeżdżamy w las na zielony szlak rowerowy - było wleczone w proporcjach 50/50, ciągle się zastanawiam po co wytyczać szlaki rowerowe tam gdzie nie da się jeździć, no przepraszam, fat'y pewnie dają radę. Deszcz dopadł nas we wsi Ciosmy, prawie udało się na sucho ale nie mogliśmy znaleźć MOR'a, był ukryty za (chyba) remizą i zarośnięty trawą tak, że prawie niewidoczny - wykorzystaliśmy przymusowy postój na kawę. Przestało padać mniej więcej po 40 minutach i ruszyliśmy w dalszą drogę. Łyknęliśmy z boku Biłgoraj, z perspektywy czasu mogę napisać, że szkoda - bo nie trafiliśmy już nigdzie na Piróga Biłgorajskiego ani Golasa, a tu była szansa - na przynajmniej jeden lokalny przysmak ;) Każde następne pytanie o lokalne frykasy na tym tripie kończyły się odpowiedzią "Ruskie" ;) Docieramy do Zwierzyńca, gdzie się posilamy "ruskimi" i poimy, a stąd już na lajcie do Mokrego gdzie zamierzamy przenocować. Niestety OSMand wytyczył trasę przez Roztoczański Park więc było trochę wleczonego - ponownie ;) Ominęliśmy Szczebrzeszyn ale chmury mówiły, że tak będzie lepiej dla nas ;)
Ponieważ dziś było mokro to zdjęcia w sumie ... tylko ze Zwierzyńca, więcej widoczków będzie jak obrobię materiał na film.

Zwierzyniec - Stawy Echo
Zwierzyniec - Stawy Echo © noibasta

jakiś mały książę z MORii ;)
jakiś mały książę z MORii ;) © noibasta

Zwierzyniec - przyjechali na piwo ;)
Zwierzyniec - przyjechali na piwo ;) © noibasta

Dystans112.31 km Czas06:30 Vœrednia17.28 km/h VMAX39.01 km/h Podjazdy596 m
049 - KUR2018 Ujazd-Ulanów; dzień drugi
Kategoria GreenVelo, On tour ...
Ruszamy rano i na dzień dobry zaliczamy serię fałdek, które trochę wybiły mnie z rytmu, zaliczam też jednego faila - nie zdążyłem zawachlować przerzutkami i muszę zejść z roweru, po następnym zjeździe w sklepie uzupełniamy cukier i już jest ok ;) spokojnym tempem lecimy do Sandomierza. Sady, sady, sady - musi tu być świetnie kiedy pojawiają się dojrzałe owoce, od razu kusi żeby znów się tu pojawić :) W Sandomierzu pijemy kawę, ja jadę do Rossmanna - bo innego sklepu z ręcznikami nie znalazłem ;) przeczekujemy pod parasolami krótki deszcz i ruszamy w dalszą trasę, czeka nas prawie płaski odcinek z kilkoma podjazdami na końcu. Podobno burza i pompa toruje nam drogę, my w upale trafiamy tylko na jej ślady ;) na szczęście ... A gdzieś na trasie, jeśli pamięć ma starcza mnie nie myli chyba w Radomyślu na MORze stała umywalnia z nożną pompą :) fajna :)
W Ulanowie robimy zaopatrzenie i jedziemy na cypel gdzie Tanew wpada do Sanu, przy lokalnych produktach browarniczych obserwujemy zachód słońca :)

Sady, Sady, Sady ...
Sady, Sady, Sady ... © noibasta

Sandomierz - łańcuch GV i zamek w tle
Sandomierz - łańcuch GV i zamek w tle © noibasta

Sandomierz - widok z zamku na bazylikę
Sandomierz - widok z zamku na bazylikę © noibasta

Dystans82.65 km Czas05:00 Vœrednia16.53 km/h VMAX39.20 km/h Podjazdy674 m
048 - KUR2918 Kielce-Ujazd; dzień pierwszy
Kategoria GreenVelo, On tour ...
Wychodzę z domu, jest pochmurno ale prognoza nie pokazywała opadów - Ruszam powoli, bo Roam(er) jeszcze nie jeździł objuczony. Kierunek - Sosnowiec Południowy. Na wysokości energetyka spadają pierwsze kropelki deszczu, takie tam pitu, pitu. Blisko, nie ma sensu zakładać przeciwdeszczówki - za ślimakiem jestem już mokry ;) 7:46 nadjeżdża Regio do Kielc, wagon rowerowy jest, sporo rowerów też już jest - bo w Olkuszu jakiś maraton. W wesołej atmosferze pomykamy sobie do stacji docelowej.
W Kielcach, pierwsze foto, pierwsza kawa i rozpoczynamy tegorocznego tripa, zaczynamy od zjazdu więc chyba dlatego pominęliśmy Kadzielnię ;) generalnie staramy się jechać bez dłuższych postojów żeby jak najwcześniej dotrzeć do Haliszki, zakwaterować się i zdążyć na zamek zanim go zamkną dla zwiedzających.
Kilka postojów fotograficznych i docieramy na miejsce zgodnie z planem, robimy wieczorne zaopatrzenie i ruszamy pobuszować w ruinach. Połaziliśmy po zamku do zamknięcia (20:00), wypiliśmy zimne piwo i na dzisiaj wystarczy. Dzień udany, trasa fajna, słońce i prawie 36,6 ;) tak jak lubię ;)
Na dobranoc pierwszy zonk ;) pakując się zostawiłem ręcznik, jutro coś ogarnę bo ta ściereczka z mikrofibry ma rozmiary znaczka pocztowego i w zasadzie to chociaż nowa to była przeznaczona do roweru ;). Poza tym mam wszystko, a nawet więcej ;)
Dystans z dojazdem do dworca.

Startujemy pod bacznym okiem ;)
Startujemy pod bacznym okiem wędrowca ;) © noibasta

Kielce - Muzeum Narodowe
Kielce - Muzeum Narodowe © noibasta

Czarna Nida
Czarna Nida © noibasta

Łagowica - bez rowerów ;)
Czarna - bez rowerów ;) © noibasta

zamek Krzyżtopór - wewnętrzny dziedziniec v1 © noibasta

zamek Krzyżtopór - wewnętrzny dziedziniec v2
zamek Krzyżtopór - wewnętrzny dziedziniec v2 © noibasta

zamek Krzyżtopór - buszowanie w środku :)