Kalorie 2270 kcal SprzêtScott Aspect
Ponieważ akurat byłem w okolicy ...
Kategoria z dowozem ...
.... a skocisław akurat był na dachu ;)
Sobota, nie pada chociaż się zanosi, temperatura odpowiednia, wiatr chwilami hamująco obalający ale nic to :)

Jako początek i koniec trasy przyjmuję Ważne Młyny bo są Ważne, mają sklep i nawet jest tu zasięg ;) Rozgrzewkowo docieram do sklepu, tankuję, GPS łapie fixa, ST ściąga mapę i w drogę.

Asfaltem docieram do Rywaczek, przy drodze leży głaz z tablicą upamiętniającą szlak bojowy Wołyńskiej Brygady Kawalerii.

Tablica upamiętniająca szlak bojowy Wołyńskiej Brygady Kawalerii © noibasta

Tablica informacyjna po prawej stronie nieco wyblakła, ale przyglądając się jej w głowie rodzi się trasa kolejnej wycieczki.
Strzałka kieruje do mogiły żołnierskiej w Lemańsku, spoczywa w niej pięciu żołnierzy Wołyńskiej BK prawdopodobnie zmarłych na skutek odniesionych ran w bitwie pod Mokrą 1 września 1939r.

Mogiła żołnierzy Wołyńskiej Brygady Kawalerii w Lemańsku © noibasta

Wracam tą samą drogą i kieruję się nad zalew w Ostrowach nad Okszą, mam na liczniku ~22km i zapas czasu. Nad zalewem jest przystań i bar więc zatrzymuję się na kawę.

Zalew w Ostrowach nad Okszą © noibasta

Po krótkiej rozmowie z właścicielem zapada decyzja kieruję się na Władysławów i mam namierzyć kładkę nad Liswartą. Niestety, gdzieś mnie poniosło, źle skręciłem przejeżdżam Władysławów i ląduję w Popowie. Wybieram drogę przez okoliczne wioski, pomyślałem, że na przyszłość namierzę kładkę od drugiej strony, może się jeszcze przydać.
W Kulach mijam ośrodek szkoleniowy służby więziennej i zaraz za nim trafiam na ośrodek kolonijny ;) Wypisz, wymaluj Leśna Kolonia
"Drogie dzieci z prawdziwą przyjemnością witam was w leśnej koloni, gdzie w atmosferze szczerości i koleżeństwa spędzicie wyśmienite wakacje. Gdzie w ramach dobrowolnie przyjętej dyscypliny wdrożymy was do obowiązków jakie czekają na was w przyszłości..." /6 dni z życia kolonisty ;)

Kule - Ośrodek Kolonii Letnich © noibasta

Przejeżdżam most nad Liswartą i z rozpędu wpadam na most nad Kocinką, muszę się cofnąć.

Liswarta © noibasta

Dojeżdżam do oznaczonego szlaku zielonego (szlak źródeł Liswarty) i kieruję się na Orczuchy. Mam wrażenie, że od dawna nikogo tutaj nie było, szlak zapuszczony, razem ze skocisławem zbieramy wszystkie napotkane pajęczyny ;) on bierze je na kierownicę ja na twarz ;)

szlak źródeł Liswarty © noibasta

Całą drogę zastanawiałem się kiedy to nastąpi i wreszcie w Orczuchach pogonił mnie jakiś zryty burek ;) Zjeżdżam jeszcze nad most nad Wartą na ostatni postój.

Most w Orczuchach © noibasta

Warta © noibasta

Bobry sobie zostawiły "na później" ;) © noibasta

Lasem wracam do Ważnych Młynów, a Ładniejsza Połowa zadbała żebym uzupełnił co udało mi się spalić ;)

na zakończenie wycieczki ;) © noibasta

Podsumowanie trasy: Ważne Młyny - Kuźnica - Rywaczki - Ostrowy n/Okszą - Władysławów - Popów - Dąbrówka - Nowa Wieś - Kule - Trzebca - Orczuchy - Ważne Młyny

Padać nie padało, spadło kilka kropel, z wiatrem wygrałem ;)