Dystans71.24 km Czas04:36 Vœrednia15.49 km/h VMAX34.51 km/h Podjazdy271 m
024 - D01- Kostrzyn - Moryń
Kategoria grupony, On tour ...
Do Kostrzyna dotarliśmy pogańskim "Swarożycem" - jeszcze się dobra zmiana do niego nie dobrała ;) i po niezłej kawie na kostrzyńskim dworcu ruszyliśmy z kopyta do dzisiejszego celu czyli Morynia - sam Kostrzyn jest przewidziany do zwiedzania przy innej trasie więc nie mieliśmy wyrzutów ;) Pierwsza część szlakiem ZiO "Zielona Odra". Po drodze odwiedzamy Czelin z pamiątkowym obeliskiem w miejscu w którym w lutym 1945 wkopano pierwszy słup graniczny na Odrą. Wysłuchujemy wspomnień o czasach słusznie minionych przyjaznego lokalsa, który jak sam stwierdził "dyżuruje" przy obelisku i polecieliśmy dalej. Kolejny krótki przystanek to punkt dowodzenia 2 Pułku Artylerii WP niedaleko Gozdowic, i dłuższy postój na Cmentarzu Wojennym 1 Armii Wojska Polskiego w Starych Łysogórkach. Obowiązkowy czołg ;) i most w Siekierkach - lubię mosty - a ten ma wrócić do życia i wkrótce ma zostać oddany dla ruchu pieszego i rowerowego. Gdzieś w tych okolicach przyjeliśmy jeszcze ruskie w przydrożnym zajeździe i ruszyliśmy dalej. Następna w planie była Cedynia, ale ... ten piękny asfalt Trasy Pojezierzy Zachodnich, który oferował transfer bezpośrednio do Morynia wygrał ;) ... czekam z niecierpliwością na zakończenie inwestycji :) dla ciekawych mapa BlueVelo tutaj.

leśny drogowskaz ;)

nieczynny (jeszcze) most w Siekierkach
nieczynny (jeszcze) most w Siekierkach © noibasta

"MOR" w Klępiczu :) super sprawa :) © noibasta

plejada gwiazd w Moryniu ;)