23 - KUR2017 - dzień 02 - Dębowiec - Okuninka
Opuszczamy Dębowiec i ruszamy do Okuninki, Tomek zaplanował nocleg nad jeziorem Białym. Start poszedł gładko po 25km i rozgrzewce na piaskach w Poleskim Parku Narodowym w Wygonie wypiliśmy kawę, pooglądaliśmy mapę i postanowiliśmy wjechać na GV w Stulnie i jechać wprost do Sobiboru. Kawa niezła ale odcinek czerwonego szlaku między Hańskiem Pierwszym a Macoszynem Małym dał nam nieźle po dupie ;) ja jeszcze jako tako jechałem ale Tomek na cienkich oponach miał o niebo gorzej - co chwilę słyszałem za sobą #$&*@# i różne takie wyrazy ;) zresztą sam też kląłem na czym świat stoi, na niektórych fragmentach nie dało się jechać, a zatrzymanie się skutkowało wściekłym atakiem wszystkiego co w tym lesie latało ;)
Z asfaltu zjechaliśmy na leśną drogę prowadzącą do Sobiboru i po wytrzepaniu się na wertepach, dotarliśmy do otaśmowanego i zamkniętego terenu muzeum ... remont, przebudowa, budowa. Jak chcecie zobaczyć jak będzie skończone wybierzcie się tam za "3-4 lata od teraz" - cytat z pana z niebieskiej budki ;)
Okuninka - trochę mnie przeraziła ;) w zasadzie otoczenie jeziora - powierzchnia jeziora to 106ha (dla porównania Pogoria3 ~150ha) dookoła domki, ośrodki, hotele, bungalowy, pola namiotowe, domki, ośrodki, hotele, spa itd. ... większość zamknięta bo przecież jeszcze nie sezon ale jestem przekonany że w lipcu i sierpniu Mielno w porównaniu z Okuninką to mały Miki i oaza spokoju ;)