Dystans122.23 km Czas07:21 Vœrednia16.63 km/h
7:07 do Wisły ...
Kategoria grupony, On tour ...
W piątek zapada decyzja o przejechaniu WTR'a z Wisły, część do Krakowa przejechaliśmy w zeszłym roku. Wieczorem nasmarowałem łańcuch, pakowanie zostawiłem na rano, ustawiłem budziki sztuk 2 i udałem się odespać ciężki tydzień. W sobotę rano otwieram oko zadowolony że zegar biologiczny ;) obudził mnie przed sygnałem dzwonka i ... ożesz w mordesz jest 6:38. Fakując pod nosem wrzucam do sakwy pompkę, przeciwdeszczówkę, kask, żelazną porcję ciasteczkowo-bananowych przecierów z decathlona, izo w proszku, żegnam się z Ładniejszą Połową i 7:03 jestem na dworcu bo nie mam daleko ;) Na peronie usuwam nadmiar smaru z łańcucha i resztki brunoxa z goleni. Nadjeżdża skład KŚ, a ja jestem ready chociaż głodny i bez porannego espresso ;) O 10:00 jesteśmy w Wiśle Głębce i zjeżdżamy do Ustronia na kawę, naprawdę zaczynałem już bez niej cierpieć ;) kawę i drożdżówkę na śniadanie wcinamy w Bajce i ruszamy w dalszą drogę. Upał daje się mocno we znaki piecze, smaży i wytapia ;) Trasa od Ustronia wiedzie już cały czas brzegiem rzeki, dobrze oznaczona, utwardzona po drodze mostki, mosty, ławki, miejsca do plażowania. Wszystkie miejscowości bierzemy z boku w Skoczowie zmieniamy brzeg na prawy i jedziemy dalej nawet nie zauważyłem kiedy minęliśmy Ochaby z Wisłą rozstajemy się w Drogomyślu i jedziemy dalej WTR'em w kierunku Goczałkowic. Dwa razy zbaczamy z kursu w Zaborzu oznaczenie trasy było na granicy naszego postrzegania i zrobiliśmy mały objazd przez Nędzę co odbiliśmy sobie w Zabrzegu Czarnolesie skracając drogę przez klaustrofobiczny tunel - który i tak w porównaniu z tym w DG jest arterią - można przejechać bez rozpłaszczania się na kierownicy ;)
W Goczałkowicach żegnamy się z WTR'em i przeskakujemy na drugą stronę "1" przy pierwszym napotkanym sklepie robimy "przerwę na konserwę" w cieniu stacji trafo. Posileni ruszamy trasą 178N w stronę Kobióra w 3/4 jej długości nawigator wypatrzył skrót na OSMandzie wjechaliśmy w las fajną przeciwpożarówką, która niestety wkrótce zniknęła zamieniając się w jakąś ścieżkę dla jeleni ;) ST miał crasha i nie umiał zlapać fix'a w lesie, a bateria w nawigującym się rozładowała i tu mamy dziurę w szlaku, a szkoda bo wyszłyby niezłe zygzaki ;) Do rejestracji trasy ST wrócił w Tychach, a my przez Las Murckowski podążaliśmy w stronę Giszowca, na oparach płynów bo wszystkie napotykane po drodze sklepy były już zamknięte - było trochę po 18:00. W końcu dotarliśmy na Gisz i uzupełniliśmy płyny w Żabce. Zadudniło, błysnęło a oparty o ścianę scott pod wpływem gwałtownego podmuchu próbował odjechać - sam, taki ghostrider ;) zadowoleni, że zaczęło dudnić po tym jak wyjechaliśmy z lasu postanawiamy przeczekać na pobliskiej BP wykorzystując okoliczności przyrody na przerwę kawowo-herbacianą. Jak się trochę uspokoiło ruszyliśmy już spokojnie w dalszą drogę. W Szopienicach wydarzenie wyglądające jak konkurs skoków na wielkiej krokwi, kibice obstawiali wiadukt kolejowy wypełniony wodą zachęcając okrzykami i dopingiem kierowców do próby pokonania rozlewiska ;) Trafiło się kilku odważnych ale próby zakończyły się wypychaniem albo wycofywaniem o własnych siłach - kibice zachęcali ale nie pomagali ;)
W Sosnowcu zalana Będzińska ale jak widać na zdjęciach do pokonania ;)

WTR - Wisła Głębce - początek © noibasta

WTR - migawki z trasy cz.1 © noibasta

WTR - migawki z trasy cz.2 © noibasta

... a gdzieś tu w lesie padł gps, zdjęcie jest z tej dziury w śladzie ;) © noibasta